Reviews: Liefdes Orakelkaarten

Ikzelf krijg heel regelmatig vragen in de trant van: ‘Florence, kijk je eens of er snel een geliefde in mijn leven komt?’, ‘Blijft onze relatie wel duren?’, ‘Kan ik hem/haar vertrouwen?’…

Ik heb al enkele orakelkaarten rond dit thema en geef je mijn visie & mening mee over deze kaarten en zoals een echte jury (*hum, hum*) geef ik ze ook een score:

Het Orakel van de Liefde van Toni Carmine Salerno

orakel van de liefde

Dit zijn de meest duidelijke liefdeskaartjes omdat ze in de vorm van een hartje zijn. Ze zijn wat kleiner van formaat en het doosje heeft een hologram effect met rarara… HARTJES 😉

Ze zijn volledig gemaakt door Toni Carmine Salerno.

Wat ik fantastisch vind zijn de tekeningen. Die zijn gewoon prachtig! Hij maakte al een vijftiental andere orakelkaarten zoals het ‘Gaia Orakel’ en ‘Liefdevolle boodschappen van jouw Soulmate”. Hij is dus wel een bekende naam in de orakelkaartenwereld.  De boodschappen zijn kort, liefdevol, gevuld met wijze uitspraken en richten zich heel erg naar jou waardoor het wel heel persoonlijk binnenkomt.

De vorm is prachtig maar anderzijds zijn ze daardoor iets moeilijker om te schudden voor een reading (als ik dan toch een puntje van kritiek moet geven). Ook is het voor sommige mensen minder fijn dat er geen boekje bij zit.

Score: 8,5/10

Engelen en Romantiek van Doreen Virtue

img_1429

Doreen Virtue is een boegbeeld in de engelenwereld. Hoewel ze nu een andere weg is ingeslagen, blijven haar orakelkaarten wereldberoemd. Zo ook haar liefdeskaartendeck “Engelen en Romantiek”. De kaarten zijn in een standaard formaat en er zit een boekje bij. Voor deze kaarten heeft Doreen beroep gedaan op drie kunstenaars die stuk voor stuk prachtig werk leveren.

De boodschappen zijn enerzijds wel duidelijk en anderzijds heb ik soms moeite om ze op de correct manier te interpreteren. Misschien ligt het gewoon aan mij want ik kan geen duidelijke reden geven waarom ik dit zo aanvoel. Desalniettemin, werk ik regelmatig met deze kaarten bij liefdeskwesties. De kaarten hebben hoe dan ook een romantische uitstraling, dus romantische zielen komen wel aan hun trekken met deze kaarten.

Score: 8/10

Fluistering van Liefde van Angela Hartfield

fluisteringen van liefde

Van al mijn liefdeskaarten, heb ik deze het minst lang in mijn bezit. Ik heb ze in de eerste plaats aangekocht omdat alle tekeningen van Josephine Wall zijn, waar ik enorm fan van ben!

Qua uitzicht zou je niet meteen zeggen dat het liefdeskaarten zijn want ze zijn niet in het rood of roze zoals de twee voorgaande orakelkaarten. De blauwe en gele tinten geven een ander gevoel wat ik persoonlijk niet meteen met liefde associeer. Toch zijn ze qua tekst erg duidelijk en uiteraard prachtig getekend. Ook deze kaarten zijn standaard van formaat en er zit ook een boekje bij. Qua stijl zijn ze daarom een beetje te vergelijken met de “Engelen & Romantiek” kaarten.

Score: 8/10

Aphrodite Dragonfly Orakelkaarten van Lieve Volcke

Aphrodites Dragonfly Orakelkaarten.jpg

Deze kaarten bespreken alle aspecten van liefde en voornamelijk ook zelfliefde en innerlijke & uiterlijke schoonheid. Dit is inderdaad ook een belangrijk aspect naar romantische liefde toe. Lieve Volcke is een veelzijdige vrouw die een volledig concept rond de godin Aphrodite, de godin van de liefde en schoonheid, heeft uitgewerkt. Zo ook met prachtige orakelkaarten. Op iedere kaart staat een foto van libel (dragonfly), omdat Aphrodite haar vertoont in de vorm van een libel aan ons mensen. Op de achterzijde van iedere kaart staat haar krachtig doorgechannelde schilderij van Aphrodite. Bij de kaarten zit er een extra kaartje met de interessante dragonfly legging die je voor jezelf of anderen kunt doen.

Deze kaarten vind ik ideaal bij vrouwen die zichzelf minderwaardig voelen of zichzelf te weinig op de eerste plaats zetten. Ze geven zeer praktisch advies en zitten in een prachtige roze zakje. Ook deze kaarten zijn standaard van formaat. Het grote voordeel is dat deze kaarten “ambachtelijk” gecreëerd zijn wat toch op spiritueel vlak een enorme meerwaarde is.

Score: 9/10

— Klik op de titels of afbeeldingen om de kaarten te bestellen —

Heb je ook een liefdesvraag? Je kan met mij chatten via DEZE LINK